Pris: 1 079 900 kr
Fordonsdata
Fordonsbeskrivning
Mercedes-Benz 230 SL med elegant och smakfull färgkombination. Fullständig nut and bolt-renovering utförd i Tyskland för 20 år sedan och presenteras idag i ett oklanderligt skick. Bilen kom till Sverige 2005 och har sedan dess brukats och underhållits av tre privata ägare, alla med en stor förkärlek till Mercedes. Exteriören i Medium Blue Metallic (396G) matchas stiligt med mörkblått läder och gråblå, tjock och sträv 60-talsmatta liknande den man finner i t.ex. Porsche 356. Mekaniskt är den här bilen i ett mycket gott skick. Den styr rakt utan vibrationer, bromsar med kraft och motorn drar fint genom alla växlar. Dessutom låter den helt fantastiskt och är därför en fröjd att varva ur. I Jämförelse med andra entusiastbilar från 60-talet känns detta som något från framtiden. Lätt och bekväm styrning med servo, taktil och lättmanövrerad växellåda där upplevelsen är att spaken går rakt ner i ett Schweiziskt urverk och ett ljud när man stänger dörrarna som bara en luftkyld Porsche eller en G-klass kan konkurrera med. Detta är en bil man kan njuta av utan många av de nackdelar och orosmoment som klassiska bilar kan medföra och just detta exemplar behöver ingenting för att kunna börja användas flitigt. Vad gäller stamtavla är Mercedes W113 SL en av märkets mest legendariska modeller. Framtagen och utvecklad av bland andra Mercedes mytomspunne chefsingenjör Rudolf Uhlenhaut, designad av underbarnet Paul Bracq och marknadsförd av den amerikanske generalagenten Max Hoffman. Utförlig bildmapp från renoveringen med hundratals bilder skickas på förfrågan. För mer information vänligen besök www.epicar.se eller slå en signal så berättar vi mer. Vi erbjuder förmånlig finansiering och tar gärna din nuvarande bil i inbyte.
Fordonsbeskrivning
Mercedes-Benz 230 SL med elegant och smakfull färgkombination. Fullständig nut and bolt-renovering utförd i Tyskland för 20 år sedan och presenteras idag i ett oklanderligt skick. Bilen kom till Sverige 2005 och har sedan dess brukats och underhållits av tre privata ägare, alla med en stor förkärlek till Mercedes. Exteriören i Medium Blue Metallic (396G) matchas stiligt med mörkblått läder och gråblå, tjock och sträv 60-talsmatta liknande den man finner i t.ex. Porsche 356. Mekaniskt är den här bilen i ett mycket gott skick. Den styr rakt utan vibrationer, bromsar med kraft och motorn drar fint genom alla växlar. Dessutom låter den helt fantastiskt och är därför en fröjd att varva ur. I Jämförelse med andra entusiastbilar från 60-talet känns detta som något från framtiden. Lätt och bekväm styrning med servo, taktil och lättmanövrerad växellåda där upplevelsen är att spaken går rakt ner i ett Schweiziskt urverk och ett ljud när man stänger dörrarna som bara en luftkyld Porsche eller en G-klass kan konkurrera med. Detta är en bil man kan njuta av utan många av de nackdelar och orosmoment som klassiska bilar kan medföra och just detta exemplar behöver ingenting för att kunna börja användas flitigt. Vad gäller stamtavla är Mercedes W113 SL en av märkets mest legendariska modeller. Framtagen och utvecklad av bland andra Mercedes mytomspunne chefsingenjör Rudolf Uhlenhaut, designad av underbarnet Paul Bracq och marknadsförd av den amerikanske generalagenten Max Hoffman. Utförlig bildmapp från renoveringen med hundratals bilder skickas på förfrågan. För mer information vänligen besök www.epicar.se eller slå en signal så berättar vi mer. Vi erbjuder förmånlig finansiering och tar gärna din nuvarande bil i inbyte.
Utrustning
Utrustning